Orange o polskim rynku: wszyscy powoli podwyższamy ceny

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Orange o polskim rynku: wszyscy powoli podwyższamy ceny

Orange w swoim raporcie za II kwartał opisał polski rynek telefonii komórkowej w ostatnich miesiącach.

Szacowana liczba kart SIM (66 mln) wzrosła w stosunku do czerwca 2024 r. o 5%, co zwiększyło wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej (wśród ludności) na koniec czerwca 2025 r. do 176%.

Pomimo dużego nasycenia rynku, komórkowe usługi głosowe utrzymały dodatnią dynamikę wzrostu, głównie dzięki korzystnym zmianom demograficznym.

Według szacunków Orange Polska, na koniec czerwca 2025 r. udział czterech wiodących operatorów utrzymał się na poziomie 98%, z szacowanym udziałem Orange Polska na poziomie 29%.

Na rynku konsumenckim, w pierwszej połowie 2025 r. wszyscy operatorzy komórkowi nadal koncentrowali się przede wszystkim na realizowaniu strategii konwergencji. To powoduje, że w usługach wyłącznie komórkowych otoczenie konkurencyjne jest stosunkowo bardziej stabilne niż w przypadku usług stacjonarnych.

Na rynku biznesowym utrzymuje się intensywna konkurencja, co jest szczególnym wyzwaniem dla Orange Polska, który ma największy udział w tym rynku.

Orange przyznał, że w pierwszej połowie 2025 r. kontynuował „zrównoważoną strategię ukierunkowaną na wartość”, pozwalającą nam jednocześnie pozyskiwać nowych klientów i zwiększać ARPO.

W styczniu 2025 r. Orange wprowadził kolejną podwyżkę dla klientów indywidualnych, podnosząc ceny wszystkich planów taryfowych marki Orange, z wyjątkiem najniższego, ponownie o 5 zł.

Ponadto, Orange skorygował w górę cenę najniższego planu taryfowego marki B – Nju.

W czerwcu wprowadzono pierwszą od długiego czasu podwyżkę taryf dla małych klientów biznesowych.

W pierwszej połowie 2025 r. wszyscy wiodący operatorzy komórkowi aktywnie modyfikowali strukturę taryf. W szczególności, Play i T-Mobile podnieśli ceny dwóch najwyższych planów taryfowych o 5 zł.

W czerwcu T-Mobile wprowadził całkowicie nową ofertę, zastępując cztery plany taryfowe w cenach od 40 do 95 zł/miesiąc jednym planem w cenie 75 zł/miesiąc, z nielimitowanym pakietem danych. Ta oferta wprowadza znaczącą zmianę na rynku, na którym taryfy poszczególnych operatorów były dotychczas bardzo porównywalne.

W 2025 roku utrzymuje się silna konkurencja w ofertach przedpłaconych, przejawiająca się między innymi ciągłym zwiększaniem pakietów danych w ramach tzw. ofert „bez limitu”. Dominują oferty subskrypcyjne z dużymi pakietami danych do wykorzystania w podziale na poszczególne miesiące przy określonym doładowaniu, mające na celu zwiększenie lojalności klientów segmentu pre-paid. Pomimo dużej konkurencji, pod koniec 2024 roku i w pierwszym kwartale 2025 r. Orange podniósł ceny usług przedpłaconych. Kontynuuje także proces migracji klientów z segmentu pre-paid do usług abonamentowych.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: