Na głównej marce Orange zwiększa średnie przychody - problemem biznes, nju i flex

Newsy
Opinie: 0
Na głównej marce Orange zwiększa średnie przychody - problemem biznes, nju i flex

Orange podał swoje wyniki za II kw. 2025 r.

Przychody Grupy urosły o 1.1% do 3.158 mld zł.

Zysk netto urósł o 18.6% do 274 mld zł.

Łączne przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (konwergentnych, wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego internetu) zwiększyły się znacząco o 6,8% rok-do-roku.

Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła o 16 tys., czyli 2% rok-do-roku.

Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 38 tys., czyli 13% w ujęciu rocznym.

56% klientów stacjonarnego internetu korzysta ze światłowodu.

W dalszym ciągu zmniejszała się liczba klientów korzystających ze schyłkowych technologii miedzianych – ich baza spadła względem poprzedniego kwartału o 29 tys.

Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego internetu wzrósł w ujęciu rocznym o

5,0%, do poziomu 69,2 zł.

Liczba klientów komórkowych usług głosowych zwiększyła się o 86 tys., czyli 3% rok- do-roku.

Wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych wyniósł 29,8 zł, utrzymując się na niezmienionym poziomie rok-do-roku. Odzwierciedla to wzrost ARPO na głównej marce Orange na rynku konsumenckim o ponad 4% rok-do-roku, który został skompensowany przez spadek na rynku biznesowym (w związku z nasileniem konkurencji) oraz rosnący udział marek Nju i Flex w bazie klientów usług wyłącznie komórkowych.

Baza klientów usług przedpłaconych w samym drugim kwartale wzrosła o 4 tys., ale w ujęciu rocznym zmniejszyła się o 2%. Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wyniósł 16,7 zł i w ujęciu rocznym wzrósł o 14%.

W stacjonarnych usługach głosowych sieci PSTN, utrata łączy netto utrzymała się na podobnym poziomie jak w poprzednich kwartałach i wyniosła 26 tys.

Wpływy ze sprzedaży nieruchomości wyniosły 28 mln zł w 1 połowie 2025 roku – wobec bardzo wysokiego poziomu 132 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.

 

 

 

 

 

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: