Koniec call center obsługującego metodę na policjanta

Newsy
Opinie: 0
Koniec call center obsługującego metodę na policjanta

Policjanci z Wydziału Kryminalnego Komendy Stołecznej Policji, we współpracy z funkcjonariuszami z Niemiec, zatrzymali trzy osoby podejrzane o udział w oszustwach telefonicznych metodą „na policjanta”.

Dwóch mężczyzn w wieku 49 i 24 lat zatrzymano w mieszkaniu na warszawskiej Pradze Południe. Według ustaleń śledczych lokal pełnił funkcję punktu, z którego wykonywano połączenia do potencjalnych ofiar. Funkcjonariusze znaleźli tam m.in. laptopy, telefony komórkowe, książkę telefoniczną z Niemiec, biżuterię, zegarki o wartości ponad 400 tys. zł oraz środki odurzające.

Równolegle policja w Niemczech zatrzymała 30-letniego obywatela Polski, który odebrał od 82-letniej mieszkanki Niemiec 27 tys. euro i 22 tys. franków szwajcarskich. Kobieta wcześniej została wprowadzona w błąd podczas rozmowy telefonicznej, w której usłyszała, że pieniądze stanowią kaucję za osobę rzekomo odpowiedzialną za wypadek.

Zatrzymani w Polsce usłyszeli zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej. Decyzją sądu zostali tymczasowo aresztowani na trzy miesiące. Areszt zastosowano także wobec mężczyzny zatrzymanego na terenie Niemiec.

Śledztwo jest w toku. Policja i prokuratura sprawdzają, czy podejrzani mogą mieć związek z innymi oszustwami popełnionymi w Niemczech.

 

Koniec call center obsługującego metodę na policjanta

 

Koniec call center obsługującego metodę na policjanta

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: