Gigabitowy internet w pociągu - na razie na testowym odcinku 12 kilometrów

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Gigabitowy internet w pociągu - na razie na testowym odcinku 12 kilometrów

Pasażerowie kolei w Niemczech mogą liczyć na dostęp do ultraszybkiego internetu.

GINT XT to pierwszy w Niemczech projekt, który łączy siły Deutsche Bahn oraz wszystkich czterech krajowych operatorów sieci komórkowych: 1&1, Deutsche Telekom, O2 Telefónica i Vodafone wraz z partnerami, takimi jak Vantage Towers (operator masztów radiowych), Ericsson (dostawca technologii sieci 5G), Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) oraz zarządca infrastruktury Regio Infra Nord-Ost (RIN).

Już teraz zaplanowane są testy terenowe na pierwszym niemieckim gigabitowym odcinku testowym o długości 12 kilometrów w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.

Wspólny projekt badawczo-rozwojowy, finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Modernizacji Administracji (BMDS), testuje różne rozwiązania współdzielonej infrastruktury mobilnej, takie jak anteny, oprogramowanie i stacje bazowe, wspierające transfer danych z prędkościami gigabitowymi z wykorzystaniem technologii 5G.

Projekt badawczo-rozwojowy obejmuje także analizę możliwości integracji współdzielonej infrastruktury z docelowym systemem łączności mobilnej dla kolei FRMCS (Future Railway Mobile Communication System), opracowanym przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC), który do 2035 roku ma zastąpić obecny system GSM-R (bazujący na technologii 2G).

Kompaktowe, modułowe maszty instalowane wzdłuż torów są projektowane z myślą o podwójnym zastosowaniu. Mogą wspierać zarówno kolej, jak i publiczną sieć komórkową, a ich konstrukcja skraca czas budowy i umożliwia szybsze wdrożenie.

Wyniki testów na odcinku GINT XT posłużą do podjęcia decyzji w sprawie wykorzystania infrastruktury FRMCS do świadczenia usług łączności mobilnej wzdłuż trasy Hamburg–Berlin, wyznaczonej jako innowacyjna trasa dla kolei dużych prędkości.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: