Child Alert ma 10 lat - T-Mobile i Policja ruszają z kampanią

Newsy
Opinie: 0
Child Alert ma 10 lat - T-Mobile i Policja ruszają z kampanią

T-Mobile i Komenda Główna Policji ruszają z kampanią informacyjną o Child Alert – systemie uruchamianym, gdy zaginięcie dziecka wiąże się z bezpośrednim zagrożeniem życia. W Polsce Child Alert działa od 2013 roku; pierwszy raz użyto go w 2015 roku. Listopad 2025 r. to 12. rocznica gotowości operacyjnej systemu i 10 lat od pierwszego komunikatu.

Policja przypomina, że w takich sprawach liczy się czas i zasięg informacji. Dzięki porozumieniu z T-Mobile klienci operatora mogą natychmiast dostawać MMS-y z wizerunkiem zaginionego dziecka. To rozszerza krąg osób, które mogą coś zauważyć i zadzwonić pod numer 995 (linia Child Alert) lub 112.

Child Alert to część europejskiej sieci działającej w 22 krajach. Komunikat zawiera zdjęcie, opis wyglądu i ubioru oraz najważniejsze okoliczności zdarzenia i jest rozpowszechniany wszystkimi dostępnymi kanałami. W Polsce system uruchamiano dotąd siedem razy; każde z tych wezwań przyniosło setki zgłoszeń na numer 995 i kończyło się odnalezieniem dziecka.

Do programu powiadomień w T-Mobile można dołączyć bezpłatnie: wystarczy wysłać SMS o treści „TAK12” pod numer 4388 lub włączyć zgodę w aplikacji „Mój T-Mobile”. Operator deklaruje, że po otrzymaniu komunikatu z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych KGP rozsyła go do użytkowników w bardzo krótkim czasie.

Kampanię wspiera spot pokazujący wagę szybkiej reakcji świadków. Policja podkreśla, że technologia jest tu tylko narzędziem – o skuteczności decyduje czujność i gotowość do działania po stronie odbiorców komunikatów.

 

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: