Czerwiec, jako pierwszy miesiąc lata i rozpoczynający czas urlopów, przyniósł oczekiwany spadek aktywności widzów przed telewizorami.
Najnowsze dane wskazują, że Polacy spędzali przed ekranami średnio 3 godziny i 37 minut dziennie, co stanowi spadek o prawie 6% w porównaniu do maja 2025 roku (3 godziny 50 minut).
Pomimo tego sezonowego spadku, odnotowano niewielki wzrost o 4 minuty względem czerwca 2024 roku (3 godziny 33 minuty).
Udział streamingu w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora osiągnął 9,7%, co oznacza wzrost o 0,3% w stosunku do maja 2025 roku.
Wśród platform streamingowych wyróżnił się YouTube, którego udział wzrósł do 2,4% (o 0,2% więcej niż w maju 2025).
Netflix utrzymał swój udział na poziomie 1,7%.
Wzrosty odnotowały także serwisy CDA.pl, Player i SkyShowtime, co przyczyniło się do zwiększenia udziału streamingu w całkowitej oglądalności.
The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej comiesięczną analizę korzystania z telewizji na kluczowych platformach telewizyjnych.
Dane pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. The Gauge: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (Average Minute Rating). Dane prezentowane są dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu). Kategoria "Inne" obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści.