W pierwszej połowie 2025 r. globalna sprzedaż smartfonów klasy premium wzrosła o 8% r/r, osiągając najwyższy wynik w historii dla pierwszego półrocza.
Większość marek i regionów odnotowała wzrost w tym segmencie, korzystając z trendu „premiumizacji”.
Za Apple uplasował się Samsung (7% r/r). Seria S25 osiąga lepsze wyniki niż seria S24, napędzając wzrost Samsunga. W przyszłości oczekuje się, że model Z Fold7 również osiągnie lepsze wyniki niż jego poprzednik.
Xiaomi było trzecią marką, odnotowując wzrost o 55% r/r, przy czym główny wzrost pochodził z Chin. Efekt halo związany z wprowadzeniem na rynek premium EV Xiaomi ma pozytywny wpływ na działalność firmy w zakresie smartfonów.
Google po pięciu latach znalazło się w pierwszej piątce marek smartfonów premium. Jego sprzedaż podwoiła się w ujęciu rok do roku, napędzana dobrymi wynikami serii Pixel 9, ekspansją na nowe rynki i bardziej agresywnymi działaniami marketingowymi.
Jeśli chodzi o kraje, 10 największych rynków premium odpowiadało za blisko 80% sprzedaży w tym segmencie, a Indie (+37% r/r) były najszybciej rozwijającym się rynkiem spośród nich. Wzrost w Indiach był napędzany dobrymi wynikami Apple i dostępnością łatwego finansowania, co poszerzyło rynek zbytu dla urządzeń premium. Jednak pod względem bezwzględnych wielkości największy wpływ na wzrost miał Chiny, największy rynek premium na świecie.
Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, urządzenia obsługujące GenAI miały ponad 80% udziału w sprzedaży smartfonów premium w pierwszej połowie 2025 r., a segment premium napędzał ogólne wdrażanie GenAI.