Według wstępnych danych z usługi Market Monitor firmy Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów 1. kwartale 2025 r.wzrosła o 3% rok do roku.
Samsung zajmuje pierwsze miejsce z niewielką przewagą nad Apple.
Huawei był najszybciej rozwijającą się marką ze względu na silny wzrost na rynku chińskim.
Komentując sytuację na rynku, starszy analityk Yang Wang powiedział: „Wzrost w pierwszym kwartale nie spełnił naszych wcześniejszych prognoz na poziomie 6%, ponieważ pod koniec kwartału zaczęła narastać niepewność związana z cłami, a producenci OEM ostrożnie gromadzili zapasy. Na rynku nadal panuje niepewność, która będzie miała wpływ na sytuację w przyszłości. W rezultacie nasza poprzednia prognoza 4% wzrostu w 2025 r. wydaje się trudna do osiągnięcia. W tym roku możemy nawet zobaczyć zerowy wzrost lub spadek”.
Komentując wyniki producentów OEM, starszy analityk Jene Park powiedział: „Samsung ponownie stał się czołowym dostawcą w pierwszym kwartale 2025 r., w czym pomógł wzrost dostaw po wprowadzeniu na rynek serii Galaxy S25 i odświeżeniu serii A w podstawowych i średnich przedziałach cenowych. Apple rzadko wprowadzało na rynek nowe produkty w pierwszym kwartale, ale nowy iPhone 16e pomógł marce zdobyć udziały na niektórych rynkach, takich jak Japonia”.
Apple było najlepszą marką w pierwszym kwartale pod względem sprzedaży sell-out, ale spadło na drugie miejsce pod względem sprzedaży sell-in, czyli tego, co marka sprzedała do kanału. Wyniki Apple były jednak lepsze niż w jakimkolwiek innym pierwszym kwartale wcześniej i tym razem prawie zremisowały z Samsungiem.
W oparciu o wstępne dane, Xiaomi kontynuowało swoją dynamikę i utrzymało się na trzecim miejscu z 2% wzrostem rok do roku. Wyniki te w dużej mierze wynikały z silnego powrotu na rodzimym rynku w Chinach, wspieranego przez rozwój sprzedaży detalicznej i portfolio marki. OPPO i vivo zajęły odpowiednio czwartą i piątą pozycję.
Obie marki zyskały dzięki dobrym wynikom w średnim przedziale cenowym i dotacjom rządowym w Chinach. Jednak prawdziwym beneficjentem chińskich dotacji wydaje się być Huawei, który był najszybciej rozwijającą się marką w ciągu kwartału i zdobył obecnie pozycję lidera na chińskim rynku.