14 kwietnia Apple ogłosił zmianę nazwy swojej usługi reklamowej z „Apple Search Ads” na „Apple Ads”, sygnalizując tym samym rozszerzenie swojego portfolio reklamowego. Nowa oferta obejmuje promocję aplikacji nie tylko w wynikach wyszukiwania w App Store, ale także na zakładkach „Today”, „Search”, bezpośrednio w wynikach wyszukiwania oraz na stronach produktów aplikacji. Apple podkreśla, że App Store odwiedza ponad 650 milionów użytkowników tygodniowo, a konwersja kliknięć w wyniki wyszukiwania przekracza 60%.
Reklamodawcy mają do wyboru dwa modele kampanii: Basic i Advanced. Opcja Basic umożliwia szybkie uruchomienie kampanii z automatycznym doborem budżetu i słów kluczowych, natomiast Advanced daje pełną kontrolę nad targetowaniem, stawkami CPT (cost-per-tap) oraz wyborem lokalizacji reklam. Dzięki integracji reklam w różnych miejscach App Store – od zakładki „Today” przez „Search” po strony produktów – Apple Ads umożliwia zwiększenie widoczności aplikacji na każdym etapie ścieżki użytkownika.
Nowe narzędzia obejmują także możliwość wykorzystania elastycznych kreacji reklamowych bazujących na niestandardowych stronach produktowych w App Store Connect, automatyczną optymalizację kampanii pod kątem zasięgu i wydajności oraz rozbudowane systemy analityczne Insights oferujące szybki wgląd w kluczowe wskaźniki, takie jak liczba instalacji, koszty pozyskania użytkownika czy skuteczność słów kluczowych. Apple oferuje też kredyt w wysokości 100 dolarów na start dla nowych reklamodawców.
Zmiana nazwy i rozwój funkcji Apple Ads potwierdzają ambicje firmy, by stać się ważniejszym graczem na rynku reklamy mobilnej, oferując rozwiązania zarówno dla dużych marek, jak i mniejszych deweloperów aplikacji.