Potwierdziło się, że reklamy T-Mobile z hasłem 1200 GB za darmo przez rok wprowadzały konsumentów w błąd.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję i karę nałożoną na operatora przez UOKiK w wysokości ponad 25 mln zł.
Spółka T-Mobile sugerowała, że oferuje pakiet danych za darmo – 1200 GB przez rok.
Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK napisał w portalu X: Przekaz reklamowy musi być co do zasady zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”.
Kara została nałożona na T-Mobile w styczniu 2024 roku.